Home » , , , » melihat seorang insan kerdil dicaci

melihat seorang insan kerdil dicaci

Written By Lisanul Hakim (Ahmad Shafiq Ismail) on Thursday, March 17, 2011 | Thursday, March 17, 2011


Salam saudara seagama ku,
Hati saya terguris dan kadangkala hampir menitiskan air mata apabila melihat seorang insan kerdil yang sentiasa membawa ayat-ayat Allah dan Rasul bersama-samanya diherdik,di maki, di hina seperti langsung tidak mempunyai nilai di sisi masyarakat.

Beliau seorang pemimpin negeri yang zuhud, sentiasa meletakkan kepentingan agama mengatasi kepentingan duniawi.

Beliau sangat banyak melakukan ibadah dan sentiasa menasihatkan tentang pembalasan Allah di atas setiap perlakuan manusia di atas muka bumi.
Pelbagai gelaran yang jelek dan kotor, yang dilemparkan terhadap insan ini.
Sekadar ingin bertanya kepada mereka yang selalu menghina Nik Aziz ini, adakah orang yang menghina lebih baik dari yang dihina??

Beliau adalah orang yang sangat hampir dengan Allah, yang banyak melakukan solat di malam hari,banyak berpuasa sunat,sentiasa menjaga solat, sentiasa berada di dalam keadaan berwuduk,Al-Quran sentiasa didampingi serta sentiasa menyeru yang makruf dan mencegah yang mungkar.

Jika yang selalu menghina beliau sehingga menggelarkannya Syaitan,puk***k bukan ulama', Nik N*jis,ulama terompah dan sebagainya, hentikanlah hinaan yang sebegitu kerana amalan Nik Aziz di dalam beragama adalah jauh lebih baik dari yang menghina.

Insaf dan bertaubatlah, dan jangan sekali-kali menghina golongan yang dekat dengan Allah, kerana dikhuatiri Allah akan menimpakan balasan 'cash' kepada orang yang menghina kekasihnya.
Sekadar peringatan..

0 comments:

Post a Comment

SAHABAT SEPERJUANGAN