Home » » Sudahkan Hatiku Mencintai Nabi Muhammad?

Sudahkan Hatiku Mencintai Nabi Muhammad?

Written By Lisanul Hakim (Ahmad Shafiq Ismail) on Sunday, May 08, 2011 | Sunday, May 08, 2011


Berdasarkan video di Atas,Kita Hayati Lirik Di tengah-tengah lagu tersebut,ada tertulis :

I'll try to follow your way
And do my best to live my life
As you taught me
I pray to be close to you
On that day, and see you smile
When you see me

Saya akan cuba untuk mengikuti cara(sunnah) anda
Dan melakukan yang terbaik untuk menjalani hidup saya
Apabila anda mengajari saya
Aku berdoa untuk menjadi dekat dengan anda
Pada hari itu(hari akhirat), dan melihatmu tersenyum
Ketika anda melihat saya

Kita selaku umatnya hendaklah mengikuti,bagi saya wajiblah kita mengikuti sunnah baginda Nabi Muhammad S.A.W kerana di akhirat nanti,kita hanya berharap syafaat Baginda untuk kita ke syurga.Bayangkan jika Baginda tidak mengakui diri kita sebagai umatnya,nauzubillah.Lagu ni bukan sekadar kita menyanyi tetapi,hayati liriknya dan berdoa supaya apabila kita senyum kepada Rasulullah di akhirat nanti,Rasulullah dengan ringan hati membalas senyuman kita dan memanggil kita berada di sisinya dan memimpin tangan kita ke syurga!Subhanallah...Banyakkan berselawat dan berdoa supaya dapat bertemu dengan Rasulullah di akhirat!Alangkah malangnya jika Rasulullah tidak mengaku kita adalah sebahagian daripada umatnya.Mulai sekarang,Jom Ikut Sunnah Nabi dan Berselawat...



Aku rindu padamu...Habibi Ya Rasulullah!

0 comments:

Post a Comment

SAHABAT SEPERJUANGAN