Home » » Mengapa manusia sombong?

Mengapa manusia sombong?

Written By Lisanul Hakim (Ahmad Shafiq Ismail) on Sunday, May 01, 2011 | Sunday, May 01, 2011

Bermula nya manusia dari setitis air mani yang sangat hina..
hina nya air mani sehinggakan manusia sendiri tidak akan mngaku air mani nya kalo ad d mana2 tmpat..

sedarkah kita bahwa kita amat istimewa kerana telah berjaya menumpaskan berjuta2 sperma yang lain semasa ingin bertukar kepada embryo.. selepas itu, roh telah di tiupkan.. sebelum itu, semua umat manusia berjanji akan sembah dan sujud kepada Allah.. tapi setakat mana janji kita???
Manusia memang sering LUPA apabila senang dan mewah.. kenapa manusia tidak terfikir dari mana dia datang dan ke mana dia akn kembali..
tidak lain dan tidak bukan hanya lah ALLAH..

MANUSIA amat sombong pada Nya wal hal dia adalah segala galanya.. jikalau tiada keizinan daripadaNya maka tidak jadi lah apa yang kita mahukan...
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgdIxVm635f4RRCKyv2gLr2eDxeKt_Bhnj9_k64_p1mdNcvu5Cmmu6p7EXTJSZf3ult008a_XduPstHRfQJqKFmq5zHEF8Bk2uwx4hyphenhyphenuoMAkxAmCAu0Yfs3WwEwuGEQIvs6YOf-PvMYJT8/s1600/sombong1.jpg
Kenapa MANUSIA sukar untuk mengingat ALLAH walaupun dalam satu saat??
Cuba kita renung kembali MANUSIA mahukan ALLAH atau ALLAH mahukan MANUSIA, sudah tentu kita yang mahukan ALLAH.. Allah tidak mahu apa2 dari manusia, tetapi manusia mahukan sesuatu daripada ALLAH.. Ingat!! Allah langsung tidak hairan dengan apa yang kamu buat tapi ingat, setiap perkara akan ada balasanNya.. walaupun kmu melakukan dosa atau pahala sebesar zarah..

CUBA kita lihat betapa kerdil dan hina nya KITA di sisi ALLah..
umat manusia yang hidup dari zaman nabi Adam sehingga sekarang berapa manusia yang telah wujud.. betapa ramai nya umat manusia.. tetapi adakah kita adalah salah seorang daripada manusia yang Allah ingat?? bumi ini adalah satu planet yang kecil berbanding dengan planet lain..
di dalam bumi pula ada berapa ratus buah negara.. dan berapa million manusia?? adakah Allah hairan sangat dengan kita?? kita hanyalah manusia yang amat kerdil di sisiNya.
jangan lah kita sombong dengan ALLAH S.W.T kerana kita hanya insan yang hina di sisi Nya..

http://ansaputra.files.wordpress.com/2011/04/bersyukur-mencegah-takabur.jpg



JIKA MANUSIA LUPA PADA PENCIPTA NYA MAKA BINASALAH... NAUZUBILLAH..
"LiFe is NotHing wiTHout ThinKing ALLAH"

0 comments:

Post a Comment

SAHABAT SEPERJUANGAN