Home » » Fasa Ke-2 Ramadhan : Keampunan

Fasa Ke-2 Ramadhan : Keampunan

Written By Teratak Al-Fateh Training & Consultancy on Wednesday, August 10, 2011 | Wednesday, August 10, 2011

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEh7KlOi1NvQKTIkzMz9L76ANfswSxzR1dNVDHUD6YF3ICPopMTW9Mp90FMjaT9bIZlPswPfksObVCT5iSh4UHWcMX9N5vgfNWAvkAo0zzsvp6W2HdptFmQJAw3W4lwshJreDUzDSh96EXEU/s1600/download.png
Assalamualaikum dan salam sejahtera, sedar tak sedar kita dah hampir mengakhiri fasa pertama bulan Ramadhan, amacam rasa-rasa ada perubahan tak dalam rutin harian hidup kita...atau sama jer..cuma tahan lapar dan dahaga jer. Kalau ada yang rasa macam aku nyatakan tu, masih belum terlewat lagi untuk kita bersama-sama mengejar kelebihan yang ada di bulan ni...Jadi di kesempatan ini aku nak terangkan sikit apa yang tersirat dalam fasa kedua bulan Ramadhan ni ataupun sepuluh hari kedua bulan Ramadhan.

Dalam fasa kedua ni, adalah fasa keampunan, Allah SWT banyak memberikan maghfirah atau keampunan ke atas hamba-hambanya. Bagi aku inilah saat yang tepat untuk kita meminta ampun atas dosa-dosa kita yang lalu sama ada yang kita sedar ataupun yang kita tak sedar, biasanya banyak yang kita tak sedar...Jadi jom kita memperbanyakkan zikir dan berdoa agar dikesempatan yang masih ada ini kita gunakan dengan sebaik-baiknya kut-kut tahun depan dah tak merasa Ramadhan dah..

0 comments:

Post a Comment

SAHABAT SEPERJUANGAN