Home » » Awas ! Hadis Palsu Sedang Tersebar Di Facebook

Awas ! Hadis Palsu Sedang Tersebar Di Facebook

Written By Lisanul Hakim on Friday, September 14, 2012 | Friday, September 14, 2012

Dalam sehari dua nih aku dapati tersebarnya satu hadis yang dikatakan palsu oleh ustaz azhar idrus.. Penyebaran tu nampaknya semakin menjadi2 di facebook.. Terasa risau laa jugak sampai ada yang mempercayainya.. 

Aku nihh bukannya ustaz nak menghukum.. Tapi aku jugak bukan seorang yang bodoh untuk menilai.. Aku ada printscrint hadis yang tersebar di facebook tuh.. Dan si penyebar pulak tak tahu bahawasanya hadis tuu adalah palsu belaka... 

Memang dalam hadis tuu nampak bagus laa sebab membela kaum wanita dengan menghukum lelaki yang menjatuhkan air mata wanita... Tetapi, hadis palsu berkenaan telah diulas oleh ustaz azhar idrus bahawasanya ianya palsu dan tak sahih.. jom kita tengok gambar printscrint yang aku cedok kat FB tuhh,..
Haaa... yang nih lahh gambar yang sedang tersebar luas di Facebook sekarang.. Maka ramai laa kaum2 wanita yang sebarkan sebab dalam ayat tuhh memang lelaki yg kena hentam kan? So apa kata kita tgk plak apa kata ustaz Azhar Idrus mengenai perkara di atas..

Haaa... puas hati dah?? So apa lagi..!! hentikan jerr lah penyebaran yang kita tak tahu di mana kesahihannya tuhh kan?? saya berharap sangat supaya pembaca2 blog ini dapat sebarkan entri ni supaya lebih ramai yang tahu dan hentikan penyebaran hadis palsu tuhh..

0 comments:

Post a Comment

BLOG INI BERMANFAAT ? LIKE PAGE KAMI !

SAHABAT SEPERJUANGAN