Home » » Pertemuan bersejarah antara Syeikhul Azhar Syeikh Ahmad Tayyib dengan Mursyidul Am Ikhwan Muslimin Dr Muhammad Badi'

Pertemuan bersejarah antara Syeikhul Azhar Syeikh Ahmad Tayyib dengan Mursyidul Am Ikhwan Muslimin Dr Muhammad Badi'

Written By Lisanul Hakim (Ahmad Shafiq Ismail) on Wednesday, May 04, 2011 | Wednesday, May 04, 2011

الصورة غير متاحةArahan - Osama Abdel-Salam:
Oleh pimpinan Prof Dr Mohammed Badi dari Ikhwanul Muslimin, kunjungi Imam Besar Syeikh Al-Azhar,Prof Dr Ahmed Al-Tayeb, pagi ini di Masjid Al-Azhar.

Pertemuan ini dihadiri kehormatan mereka Mr Mohamed Mahdi Akef, pemimpin yang pertama, dan Dr Abdul Rahman Al-Barr Bimbingan ahli Biro dan profesor di Universiti Al-Azhar, Sheikh Sayed Askar Bekas Pembantu Menteri Penyelidikan Akademi Islam,Sheikh Hijazi Ibrahim, Walid al-Shalabi, penyelaras media Pemimpin Grand, juga menghadiri pertemuan tersebut, juga pemilik Kebajikan Dr Abdullah al-Husseini, Menteri Wakaf, Dr Osama Al-Azhar Presiden, Dr Hassan El-Shafei, dan Dr Abdel-Fadil Elkoussy, Duta Besar Mahmoud Abdel Gawad penasihat Syeikh Al-Azhar,
Pada awal pertemuan, mengucapkan terima kasih kepada pemimpin, Imam Besar penerimaan yang baik, dan penghargaan kemanusiaan yang telah dikendalikan oleh dengan tubuh Sheikh Osama bin Laden, dan pihak menegaskan bahawa hak-hak asasi manusia yang paling mendasar untuk ditanam cara manusia legitimasi, dan kurangnya penerimaan campur gangguan terang-terangan dalam urusan Amerika , dan membunuh orang tanpa pengadilan yang adil.

Ia juga memuji kebaikan dari seorang mentor rata-rata dinikmati oleh Al-Azhar, yang telah menerima kepelbagaian doktrin intelektual dan sepanjang sejarah sains-Majid, dan mencatat peranan Keunggulan penyebaran Al-Azhar global pemikiran Islam dan pendidikan, yang merupakan benih pilihan yang membawa sifat genetik asal, di mana ditanam di tanah pun menghasilkan Pemikiran Tengah toleran, moderat, mencerminkan kenyataan bahawa Islam ekspresi tulus.
الصورة غير متاحةImam Besar Al-Azhar adalah seorang ibu yang mempunyai hak asuh terhadap gagasan Islam, dan penyebaran hak Islam di seluruh dunia.

Dr Al-Ikhwan untuk memadankan idea-idea mereka dengan ideologi Al-Azhar Al-Sharif Hassan, dan kedua-dua sisi mata wang yang sama, bantalan tengah pemikiran yang mewakili Islam yang benar.


Ia juga mencatat keutamaan panduan untuk suasana kebebasan bahawa kita hidup, dan bahawa menghirup udara bersih negara, dibayar kepada optimisme bangsa masa depan yang cerah, insya Allah.
Mr Mohamed Mahdi Akef, revolusi pembebasan mendedahkan keberanian rakyat Mesir, yang masih semua elemen kesihatan yang kuat dan di dalam keselamatan, dan bahawa kemenangan Allah ini revolusi iman dalam apa yang telah dilihatnya itu ini orang, termasuk Konsulat Informasi dari keselamatan hati mereka.

Semua sepakat bahawa Allah adalah pemilik Kemenangan dan sokongan untuk revolusi ini, dan harga semua peranan tentera Mesir, yang terbukti menjadi tentera rakyat untuk melindungi revolusi rakyat.

Pemimpin rejim yang cuba untuk menggerakkan baji antara Ikhwanul Muslimink epada tentera untuk memberikan mahkamah tentera yang tidak adil, tetapi Persaudaraan menolak untuk drive baji, dan terus mempunyai apresiasi untuk tentera bangsa.

Sebagai penutup, ia disebut kebajikan pemimpin konsiliasi Al-Azhar, Bshikh dan ilmuwan dan para pendukungnya, dan meminta Allah untuk menjadi baik di tangan mereka




الصورة غير متاحة

الصورة غير متاحة


الصورة غير متاحة

الصورة غير متاحة


الصورة غير متاحة



الصورة غير متاحة

الصورة غير متاحة


الصورة غير متاحة


الصورة غير متاحة




0 comments:

Post a Comment

BLOG INI BERMANFAAT ? LIKE PAGE KAMI !

SAHABAT SEPERJUANGAN