Home » » Imam Masjidil Haram Bicara Tentang Kepentingan Khilafah Serta Kerosakkan Demokrasi

Imam Masjidil Haram Bicara Tentang Kepentingan Khilafah Serta Kerosakkan Demokrasi

Written By Teratak Al-Fateh Training & Consultancy on Wednesday, December 07, 2011 | Wednesday, December 07, 2011

Semua sistem pemerintahan di seluruh dunia sedang berada di dalam konflik secara langsung dengan sistem pemerintahan Islam iaitu sistem Khilafah. Tidak ada Khilafah di setiap bahagian dunia hari ini di sisi Allah SWT yang telah menghantar manusia sebagai Khalifah-Nya. Imam Kaabah Dr. Saud bin Ibrahim Ashareem mendedahkan pemikirannya ketika bercakap dalam sebuah sidang media di Mumbai, India, Jumaat, 25/11/2011.

Imam yang bernama Dr. Syeikh Abu Ibrahim Sa'ud ibn Ibrahim ibn Muhammad ash-Shuraim An-Najdi mengatakan bahawa kerana kejahilan generasi sehingga mereka terjerumus ke dalam nilai-nilai demokrasi. Ia lebih jauh mengatakan bahawa ada keperluan untuk membuat mereka menyedari ajaran Islam dalam rangka mengubah gaya hidup mereka kerana sistem demokrasi telah membuat fikiran anak-anak muda tidak menyebabkan mereka mengabaikan Peradaban Islam serta mengamalkan kemungkaran.

Konsep keadilan yang diberikan Islam tidak tampil dalam sistem apapun. Dr. Saud mengatakan bahawa Islam mempunyai perlembagaan sendiri, yang Rasulullah S.A.W sendiri telah memrangkakannya. Kita harus menjalani hidup kita sesuai dengan sabda Rasulullah S.A.W.

Menjawab soalan tentang keganasan, ia mengatakan bahawa agama telah mengajarkan keamanan dan memainkan peranan penting dalam menghilangkan kejahilan, tidak disalahkan untuk mempromosikan keganasan. Dia mengatakan bahawa tidak dibenarkan untuk membunuh wanita, kanak-kanak, dan orang tua dari musuh, bahkan memotong pohon dari musuh pun tidak dibenarkan.

Ketika Islam mengajarkan ajaran-ajaran seperti itu, untuk menghubungkannya dengan keganasan adalah kejam. Meninjau aktiviti dari beberapa orang yang terlibat dalam kegiatan pengganas, Imam mengatakan bahawa tindakan seperti itu adalah kegiatan mereka sendiri dan tidak ada kaitannya dengan Islam.

Dr. Saud mengatakan bahawa Islam merupakan satu-satunya agama yang memberikan hak-hak universal bagi perempuan. Hak tersebut tidak terdapat dalam agama mana pun. Dia mengatakan bahawa lelaki dan wanita diciptakan oleh Allah S.W.T dan ditugaskan di dalam dan di luar rumah.

Merujuk pada sistem kehakiman Islam, ia mengatakan bahawa Islam mempunyai sistem sendiri untuk menghukum rogol, pembunuhan, dan lain-lain yang mencegah kejahatan. Undang-undang Islam tersebut ditentang oleh undang-undang-undang lain di dunia yang tidak benar.

Masya Allah, laporan berita tentang perbualan Imam Masjidil Haram, Qari terkenal Syeikh Saud As-Shuraim, semoga Allah membalasnya, memberinya kekuatan untuk menghadapi penegakkan Khilafah, mempercepatkan rakyat melalui dirinya, dan membuat anti tesis kepada para ulama yang lain di masjid suci yang telah lama berpihak dengan penguasa zalim yang membiarkan umat Islam di luar tempatnya dibunuh dan dihina.

Laporan berita ini memberitahu kepada kita kenyataan tentang Khilafah, keperluannya, ketiadaannya sesuatu yang menyerupai Islam hari ini (yang merupakan titik penting menerangkan penipu negara Saudi dan tuntutannya), serta keperluan bagi pemuda Muslim untuk menerapkan nilai-nilai Islam dan untuk mengelakkan "nilai -nilai demokrasi ".

Tentang komen-komen sang Imam, ada yang mencatatkan bahawa "Kemungkinannya sang rejim akan mengatakan kepadanya untuk pergi seperti yang mereka lakukan kepada Syeikh Ali Al-Hudhaiyfi, bekas Imam Masjid Nabawi, kerana berbicara dengan kalimat yang serupa."

Semoga Allah S.W.T memberikan keberanian dan kekuatan kepada para ulama ini untuk berbicara lebih lanjut. Mereka berada di tengah-tengah sarang lebah dan kedudukan mereka tidaklah mudah. Insya Allah, mereka mampu memenuhi tanggungjawab mereka kepada Allah S.W.T , sekalipun ujian boleh saja menimpa, tetapi itu merupakan kenikmatan bagi mereka. Insya Allah, Khilafah semakin dekat untuk berdiri 

0 comments:

Post a Comment

SAHABAT SEPERJUANGAN