Home » , , , , » Pengakuan: "Israel Hancur Jika Jemaah Solat Subuh Sebanyak Solat Jumaat"

Pengakuan: "Israel Hancur Jika Jemaah Solat Subuh Sebanyak Solat Jumaat"

Written By Teratak Al-Fateh Training & Consultancy on Saturday, March 24, 2012 | Saturday, March 24, 2012

Seorang ulama besar Pakistan, Syaikh Maulana Tariq Jamil menyampaikan pengalaman da'wahnya ketika pergi da'wah di negeri Jordania. ketika di Jordania Beliau pergi ke daerah sempadan Jordania-Israel.

Sampai di daerah sempadan, ketika rombongannya Syeikh Maulana Tariq Jamil selesai menunaikan solat subuh disalah satu masjid di dekat perbatasan, tiba-tiba seorang tentara Israel dari luar melihat kearah dalam Masjid.

Setelah melihat sebentar lalu tentara Israel itu langsung pergi. Maka Syaikh Maulana Tariq Jamil menghampiri tentara Israel itu dan bertanya apa yang dia tadi lakukan.

"Saya hanya ingin melihat berapa jumlah orang Islam yang hadir solat subuh di Masjid,"kata tentara Israel itu. Syeikh Maulana Tariq Jamil sambil kehairanan bertanya "kenapa?"

Dia pun menjawab "di dalam kitab kami ada tertulis "Jika diseluruh dunia jumlah orang Islam yang hadir untuk solat subuh berjemaah di masjid sama banyak dengan jumlah jemaah solat Jumaat, maka saat itu Israel akan hancur."

Tetapi ketika tadi saya lihat di masjid jumlah orang Islam yang datang untuk solat subuh berjemaah masih sedikit, maka hati saya tenang, karena umat Islam pasti tidak boleh kalahkan kami."Mendengar kata-kata ini Syeikh Maulana Tariq Jamil sangat kehairanan.

Seperti mana sudah ketahui bahwa solat subuh adalah solat yang paling sulit ditunaikan, karena subuh adalah saat masih gelap, dingin dan saat orang-orang sedang tidur. Jika mana solat subuh boleh ditunaikan maka solat lainnya pastilah akan mudah ditunaikan.

Sebahagian besar umat Islam tidak mengetahui pengakuan tentara Israel ini, bahawasanya Israel akan hancur jika jemaah solat subuhnya umat Islam yang hadir sebanyak solat Jumaat.

Orang Yahudi selalu berusaha dengan berbagai cara supaya umat Islam dapat meninggalkan Solat 5 waktunya. Kerana orang Yahudi faham jika mana Orang Islam meninggalkan solat fardhunya maka ALLAH SWT pasti tidak akan menolong umat Islam.

p/s: Sedarkah anda, kita sanggup bangun untuk menonton perlawanan bola sepak dipagi hari, tetapi Yahudi juga bangun untuk melihat 'kita'..!

Sumber : Facebook

0 comments:

Post a Comment

SAHABAT SEPERJUANGAN