Home » » Jasmine Slalu Hepi (Seorang Lagi Penghina Islam Dalam Talian)

Jasmine Slalu Hepi (Seorang Lagi Penghina Islam Dalam Talian)

Written By Teratak Al-Fateh Training & Consultancy on Sunday, October 23, 2011 | Sunday, October 23, 2011

Jasmine Slalu Hepi- nama yang tidak asing lagi bagi penduduk Malaysia dan Indonesia. Terkenal kerana status di akaun facebook yang semuanya menghina Islam. Default Picture (DP) pada akaun facebooknya memaparkan gambar seorang gadis yang tidak cukup kain - seksi.

Tapi aku tak nak cakap pasal fizikal makhluk ni. Sebab, mungkin gambar yang digunakan bukan gambarnya yang sebenar. Orang yang hina Islam ni rata-rata pengecut macam Adlin bt. Abdul Jalil (Hajah Sitt al-Wuzara). Mungkin Jasmine Slalu Hepi ni gunakan gambar orang lain yang seksi untuk menarik perhatian orang ramai.

Seperti yang diketahui, pemilik akaun ini berasal dari Indonesia. Tapi kebanyakan yang komen statusnya tu adalah dari Malaysia. Bila Jasmine ni hina Islam, beribu-ribu komen diterima sampai mengalahkan artis. Lagi umat Islam komen, lagilah dia galak untuk menghina.

Apa yang aku tengok, kes ni amat berbeza dengan peristiwa Barat ingin mengadakan pementasan menghina Nabi Muhammad SAW pada saat Khilafah masih tertegak dulu. Pada saat tu, Sultan Abdul Hamid II hanya menghantar sepucuk surat sahaja yang mengarahkan mereka membatalkan pementasan tu. Kalau tak, bala tentera Islam akan datang menyerang mereka dengan seruan jihad.

Apa yang mengejutkan, Sultan Abdul Hamid II masih lagi berani dan boleh melakukan hal ini walaupun pada saat itu Khilafah berada dalam keadaan tenat, hutang keliling pinggang, anasir-anasir jahat yang menerobos ke dalam negara, dan pelbagai lagi masalah luaran dan dalam negara. Pada saat itu juga, Khilafah Uthmaniyyah digelar 'Sickman of Europe' (Orang Sakit Eropah). Inilah pemimpin Islam yang agung. Masih menjaga maruah Nabi Muhammad SAW walaupun negara dalam keadaan kucar-kacir. Tetapi perkara ini hanya tinggal kenangan apabila Khilafah telah secara rasmi diruntuhkan pada 3 Mac 1924.

Berbeza kan dengan situasi hari ini? Pemimpin-pemimpin umat Islam hanya tahu bercakap dan duduk di kerusi empuk mereka sahaja walaupun telah memegang tampuk kekuasaan. Umat Islam telah dikurniakan umat yang ramai, terusan Suez, sumber minyak dan gas, emas, air, uranium, dan pelbagai lagi sumber kekayaan. Namun apabila Islam dihina, cukuplah sekadar menutup blog yang menghina Islam. Paling tidak pun, menteri-menteri kita hanya mengeluarkan kenyataan akhbar untuk mengutuk penghina Islam ni.

Alahai... Sekadar tu aje? Jet-jet pejuang yang dibeli berjuta-juta ringgit tu nak buat apa? Tentera yang diberikan latihan tiap-tiap hari tu takkan nak ikat je? Kereta kebal tu takkan nak tayang masa sambutan Hari Kemerdekaan je? Kapal selam tu takkan beli je? Eh silap... Kapal selam Malaysia tak boleh selam.

Berbalik kepada kes Jasmine Slalu Hepi. Umat Islam hari ini hanya marah dengan tindakannya, pastu hanya maki balik je.
"memag sial.....laaaa...betina pompuan ni...!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!"
"bodoh la ko setan!", "bangsattttt!!!!!"
"pukima kafir..pukima kafir..pukima kafir..pukima kafir..pukima kafir..pukima kafir..pukima kafir..pukima kafir..pukima kafir..pukima kafir..pukima kafir..pukima kafir..pukima kafir..pukima kafir..pukima kafir..pukima kafir..pukima kafir..pukima kafir..pukima kafir..pukima kafir..pukima kafir..pukima kafir..pukima kafir..pukima kafir..pukima kafir..pukima kafir..pukima kafir..pukima kafir..pukima kafir..pukima".

Inilah ayat makian yang lazim kita baca kalau marah sangat. Cara bebal ni takkan membuahkan apa-apa penyelesaian, bahkan keburukan akan terpalit kepada agama kita juga kerana kebebalan sesetengah pihak yang suka mencarut. Gunakanlah akal yang waras, untuk mencerminkan Islam itu indah.

Aku tahu korang marah. Aku pun marah. Tapi kenapa kita tak fikir jalan penyelesaiannya? Jalan penyelesainnya adalah kita bersama-sama jatuhkan sistem demokrasi kufur ni dan tegakkan Khilafah. Insya Allah Khilafah akan menjawab kedibadaban mereka dengan seruan jihad. Sistem demokrasi takkan menyelesaikan masalah dalam Islam, kerana ahli-ahli Parlimen perlu mendapat majoriti 2/3 undi UNTUK MELAKSANAKAN KEWAJIPAN. Sedangkan, kewajipan itu wajib dilaksanakan. Bukan diundi untuk persetujuan!

Kalau setakat maki hamun dalam facebook, masalah ni takkan selesai! Tegakkan Khilafah. Allahu Akbar!

Sumber : Soutul Mujahid

1 comments:

  1. yeah,betul !
    xelok maki2 ni
    kita patutnya fikirkan jalan penyelesaian.

    ReplyDelete

SAHABAT SEPERJUANGAN